Početna » Новости » Na maloj maturi u tri testa tražiće se osnovno znanje

Na maloj maturi u tri testa tražiće se osnovno znanje

– Za treći test na završnom ispitu, kao i za testove iz srpskog jezika i matematike, početkom sledeće godine biće objavljene zbirke zadataka za pripremu osmaka – rekao je u Beogradu, na tribini o maloj maturi, pomoćnik ministra prosvete Ljubiša Antonijević. – U njima će biti tipovi zadataka koji će biti i na ispitu, tako da neće biti potrebe za dodatnim pripremama. Tražiće se da znaju osnovno od onog što su učili od petog do osmog razreda.

Po njegovim rečima, od 2009. godine, kada je Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja definisan završni ispit na kraju osnovnog školovanja i kada je Nacionalni prosvetni savet doneo obrazovne standarde za deset predmeta u osnovnoj školi, na osnovu kojih je napravljen koncept tog ispita, svi učesnici u vaspitno-obrazovnom procesu se za njega pripremaju.

– Osim što su testovi iz srpskog jezika i matematike do sada tri faze prošli, idući od poznatih ka nepoznatim pitanjima, učenici su dve godine pripremani za uvođenje trećeg testa, koji će sadržati pitanja iz gradiva biologije, geografije, fizike, hemije i geografije – rekao je Antonijević. – Sadašnji osmaci probna testiranja imali su i u šestom i u sedmom razredu, u maju, i ona su prolazila u školama bez ikakvih problema, a probno testiranje biće održano i ove školske godine u drugom polugodištu. Za čitav posao obučeno je oko 12.000 nastavnika i nema nikakvog razloga da na kraju ove školske godine, kada dobija svoj konačni oblik, završni ispit bude problem.

Članica Nacionalnog prosvetnog saveta prof. dr Zorana Lužanin naglasila je da u tom telu nikad nije bilo ni najmanje dileme o potrebi završnog ispita kao relevantnog instrumenta za proveru kvaliteta osnovnonoškolskog obrazovanja. Po njenim rečima, od septembra su na sajtu Saveta i primeri zadataka za treći test. O neophodnosti završnog ispita govorila je i koordinatorka PISA tima za Srbiju Dragica Pavlović, naglasivši da je vrednost tog testiranja u tome što, pod istim uslovima, meri znanje svih učenika na kraju obaveznog školovanja, pokrivajući tako lokalne razlike u ocenjivanju, za koje praktično i nema jasnih kriterijuma.

– Taj ispit je poslednja epizoda serije započete osam godina ranije i on je usklađen s tih osam godina pa učenici moraju na njega ići rasterećeni, znajući da ih je ono što su učili za taj ispit i kvalifikovalo – rekla je ona.

Disonantni tonovi na tribini dolazili su jedino od roditelja  okupljenih oko „Fejsbuk” grupe koja je organizovala potpisivanje peticije protiv trodelne male mature, a koja, kažu, do sada ima 1.720 potpisa.

D. Devečerski

Bodovanje

Na završnom ispitu na kraju ove školske godine osmaci će na testovima iz srpskog jezika i matematike moći da osvoje maksimalno po 16 bodova, a na trećem, kompozitnom, testu najviše osam, odlučio je juče ministar prosvete prof. dr Tomislav Jovanović. Na taj način i dalje će se pri upisu u srednju školu taj ispit bodovati s najviše 40 bodova, dok će uspeh iz osnovne škole najboljima donositi 60 bodova.

Podignuta optužnica za krađu testova

Prvo osnovno tužilaštvo podiglo je optužnicu protiv četvoro osumnjičenih za krađu testova za polaganje male mature u junu. Zbog „provaljivanja testova”, rezultati polaganja male mature ove godine nisu vrednovani za upis u srednje škole. Optuženi su Zorica Matić, koja se sumnjiči za krađu testova, i Željko Cvetković, Nenad Mijalković i Dragana Dončić, koji se terete za krivično delo prikrivanja. Optužnica je dostavljena Prvom osnovom sudu 31. oktobra, objavljeno je na portalu sudova. Tek nakon što bude potvrđena od suda, biće zakazan glavni pretres (suđenje).

Tužilaštvo tereti Zoricu Matić da je od 6. do 12. juna, kao radnik na pakovanju testova u JP „Službeni glasnik”, ukrala tri kombinacije testova iz srpskog i dva iz matematike tako što ih je stavila u svoj grudnjak, dok je treću kombinaciju testa iz matematike fotografisala.

E. D.

Izvor: Dnevnik

 

O Jasmina Čekerevac LJubičić

Pročitajte

Платформа за спас образовања: Нагомилани проблеми у просвети, потребна јасна стратегија.

Платформа за спас образовања у Србији оценила је данас да је ситуација са просветом таква ...