Početna » Новости » Коначно уџбеници за децу са сметњама у развоју

Коначно уџбеници за децу са сметњама у развоју

Велики пројекат издавања комплета уџбеника за основце у инклузији представили су на Сајму образовања „Путокази“ у Новом Саду његови аутори „Центар за специјалну функционалну педагогију“ из Новог Сада и Издавачко предузеће „Алка скрипт“ из Београда.

По речима Ђурђице Саломон Пађен из „Алка скрипта“, већина од 53 уџбеника већ је предата на одобравање Министарству просвете те би се, уколико добију позитивно мишљење, могли наћи у продаји већ од наредне школске године.

Ти уџбеници рађени су у партнерству са Заједницом директора и наставника школа за специјалну едукацију и рехабилитацију Републике Србије и изузетну подршку Школе за основно и средње образовање „Милан Петровић“ из Новог Сада и требало би да знатно олакшају примену инклузивног приступа образовању, у наш систем уведеног Законом из 2009. године. Тај закон родитељима је дао право да сами одлучују о оме да ли ће дете са сметњама у развоју или посебним потребама уписати у редовну школу или у специјализовану, а школе у редовном систему обавезао на то да таквој деци обезбеде сву потребну додатну подршку. Наставницима у редовним школама, неприпремљеним довољно системски, у примени инклузивног приступа до сада су помагале углавном колеге из специјализованих школа, а нови уџбеници у неку руку су и настали као резултат те помоћи и одговор на уочене потребе таквог образовног приступа.

– Такве уџбенике наша земља имаће први пут у својој историји – рекла је Рада Ракочевић из Центра за специјалну функционалну педагогију. – На њима је дуже од три године радило више од 200 људи из струке, дефектолога, наставника, педагога, психолога. Када уђу у школе, биће то основно, а за сада и једино средство помоћи деци која су у систему инклузивног образовања те не чуди ни изузетно велики интерес наставника из целе Србије за те уџбенике.

По речима рецезента уџбеника за математику Радета Козара у тим књигама у најбољој форми издвојено је оно што деци у инклузији треба дати, док је једна од ауторки уџбеника за српски језик Данијела Куртеш нагласила да сви прате наставне планове и програме у целости те да, сходно томе, могу имати и много ширу примену.

Закон из 2009. године поставио је нову филозофију образовања и ми смо се са свим својим људским, технолошким и дидактичким ресурсима укључили и пружамо подршку где год је то потребно, али без уџбеника то није довољно – рекла је директорка Школе „Милан Петровић“ Славица Марковић. – Ови уџбеници су системско решење и одговориће потребама све деце у инклузији, али и сваког детета појединачно, те зато сви у наслову и имају реч „мој“. Сви су радни и уједначени и прате основни ниво образовних стандарда, који је у њима рашчлањен на три поднивоа.

Извор: Дневник

O Milan Trbović

Pročitajte

Платформа за спас образовања: Нагомилани проблеми у просвети, потребна јасна стратегија.

Платформа за спас образовања у Србији оценила је данас да је ситуација са просветом таква ...