Početna » Novosti » На седници Владе усвојен сет закона из области образовања

На седници Владе усвојен сет закона из области образовања

Влада Србије усвојила је на данашњој седници сет законских предлога из области образовања, који ће, како је истакнуто, допринети подизању квалитета и доступности образовања у Србији.

Усвојени су предлози закона о основном образовању и васпитању, о средњем образовању и васпитању, о образовању одраслих, као и Предлог измена и допуна Закона о основама система образовања и васпитања, саопштено је после седнице владе. Како се додаје, влада је после више од две деценије усвојила законске предлоге о основном и средњем образовању и васпитању, којима се уређује образовање и васпитање на тим нивоима и усклађује систем основног и средњег образовања у Србији са европским трендовима у образовању, уз задржавање позитивних вредности нашег друштва.

По први пут у Србији усвојен је и Предлог закона о образовању одраслих, који уређује област образовања одраслих у контексту целоживотног учења и, по први пут, регулише неформално образовање. Тим законским предлогом биће омогућено стицање квалификација током читавог живота и створени услови за признавање квалификација стечених кроз неформално учење.

Предлог закона ће, како наводи влада, омогућити побољшање образовне и квалификационе структуре становништава, унапредити услове за запошљавање и створити услове за већу професионалну мобилност, али ће допринети и смањењу сиромаштва и побољшању квалитета живота појединца.

На данашњој седници усвојен је и Споразум српског Министарства просвете, науке и технолошког развоја и македонског Министарства образовања и науке, којим се унапређују односи две земље у свим сферама образовања на начелу равноправности и развија сарадња између организација и институција обе државе у области образовања.

(Танјуг)

Извор: Дневник

O Kancelarija SPRV

Pročitajte

Sa protesta SRPS, SOS i GSPRS „Nezavisnost“ održanog 12. 03. 2022. godine

Poštovane kolege, klikom na sliku ispod, pročitajte tekst o PROTESTU: „NI PRAVDE – NI PARA“ ...