Početna » Новости » Нацрт закона

Нацрт закона

НАЦРТ ЗАКОНА О ОСНОВНОЈ ШКОЛИ У ПАКЕТУ СА ИЗМЕНАМА ЗАКОНА О СРЕДЊОЈ ШКОЛИ И ОБРАЗОВАЊУ ОДРАСЛИХ, У СКУПШТИНСКОЈ ПРОЦЕДУРИ ТОКОМ АПРИЛА

Нацрт закона о основној школи:

одељење има до 30 ученика уместо 34

школе ће бити у обавези да организују исхрану за своје ђаке у школској трпезарији

настава код куће (за децу која не могу да иду у школу из здравствених разлога дуже од три недеље) и на даљину (на пример, за успешне спортисте, ученике који постижу изузетне резултате на републичким такмичењима из свих области и све друге који желе да се на овај начин образују).

ангажовање дефектолога из специјалних школа за рад са ученицима са посебним потребама у редовним школама

школа ће бити обавезна да за ђаке четвртог разреда организује часове предметне наставе и да их упозна са наставницима који ће им предавати од петог разреда

уводи се и нов термин – школе посебне педагошке оријентације, које морају поседовати међународне сертификате удружења школа исте педагошке оријенатације и испуњавати стандарде које ће предвидети Министарство

школа ће бити дужна да води летопис и да има интернет страну

уводи нов термин национална школа (која остварује план и програма на основу закона) и термин страна школа (остварује страни програм у складу са законом).

Текст Нацрта закона о основној школи припрема Министарство просвете, науке и технолошког развоја чији предлог, у пакету са изменама закона о средњој школи и о образовању одраслих, треба да буде у скупштинској процедури током априла, а да почне да се примењује почетком нове школске године.

Према речима помоћника министра просвете Љубише Антонијевића, даје се “зелено светло” наставним плановима који су се последњих деценија појавили у нашим приватним образовно-васпитним установама (Декроли прогам, Монтесори, Штајнер и слични програми).

– Такође, нацрт предвиђа да школе за образовање ученика са посебним потребама морају да пружају подршку школи у редовном систему – рекао је Антонијевић, помоћник министра задужен за предшколско, основно и образовање одраслих.

То значи да редовна школа може да ангажује васпитача, наставника или другог стручног сарадника из школе за образовање ученика са посебним потребама, на основу “мишљења интерресорне комисије за процену потреба за пружање додатне образовне, здравствене или социјалне подршке ученику”.

 

– Сада у редовним школама имамо децу са посебним потребама и процена је да учитељ, наставник не може да пружи таквом ученику адекватну пажњу, да му се посвети – рекао је Антонијевић.

Стратегија развоја образовања предвиђа да до 2020. године у одељењу буде до 25 ђака.

Родитељ је дужан да до краја текуће школске године обавести школу да у наредној години жели да организује наставу на даљину за своје дете, путем е-леарнинг система, односно уз помоћ рачунара.

Школа одлучује о том захтеву на основу расположивих средстава, у зависности од тога да ли поседује софтверски пакет који подржава наставу на даљину, рекао је помоћник министра, и навео да ће ближи услови бити прописани правилником.

Такође, изменама закона о основној школи, који је донет је 1992. године, а у мањем делу измењен 2002. године, школе ће бити у обавези да организују исхрану за своје ђаке у школској трпезарији.

Новац за ужину обезбеђиваће родитељи, донатори, рекао је Антонијевић, и навео да ће школа сва средства која добије бити дужна првенствено да усмери за исхрану.

Такође, школа ће бити дужна да води летопис – податке о свим активностима и о реализацији образовно-васпитног рада, као и да има интернет страну, рекао је помоћник министра просвете, и додао да се уводи нов термин национална школа (која остварује план и програма на основу закона) и термин страна школа (остварује страни програм у складу са законом).

Према томе, као основне школе имаћемо јавне школе (чији је оснивач република, покрајина или јединица локалне самоуправе) и приватне школе (које оснива друго домаће страно, правно или физичко лице).

Извор: Тањуг

O Kancelarija SPRV

Pročitajte

Protest prosvetnih radnika u Beogradu 02. 10. 2024. godine