Данас је делегација Извршног одбора УНИЦЕФ-а, која борави у посети нашој земљи први пут после 60 година, приликом посете ОШ „Душко Радовић“ у Сремчици позитивно оценила напоре Министарства просвете, науке и технолошког развоја у Србији да омогући безбедно окружење за децу и унапреди процес укључивања свих малишана у образовни систем, инклузивну културу и праксу.
У оквиру посете УНИЦЕФ-овог УО Србији, чији је циљ упознавање положаја и остваривања права деце у Србији, као и начина на који УНИЦЕФ подржава надлежне институције и организације у настојањима да обезбеде остваривање права свој деци, са посебним фокусом на области образовања, здравља и социјалне заштите.
Управни одбор Уницефа чинили су : председник Управног одбора УНИЦЕФа (УО)- ЊЕ, г-дин Jarmo Viinanen, стални представник Финске у УН; потпредседник УО- ЊЕ, г-дин Ferit Hoxha, стални представник Албаније у УН; потпредседник ИО- ЊЕ, г-дин George Wilfred Talbot, стални представник Републике Гана у УН; члан УО- г-дин Hossein Gharibi, саветник у Сталној мисији Исламске Републике Иран у УН; чланУО- г-дин John Mosoti, технички саветник у Сталној мисији Кеније у УН; Г-дин Nicolas Pron, Секретар УО.
Министар просвете, науке и технолошког развоја проф. др Жарко Обрадовић рекао је: „Потпуно смо убеђени да знања, ставови и уверења наших наставника и школа да свако дете може да напредује и да окружење мора да се прилагоди детету, јесте основни стуб и подстицај за унапређивање образовне праксе. У том смислу, у последњих неколико година скоро сви запослени су укључени у неки од облика учења: обуке за развијање компетенција, студијске посете, стручни сусрети и конференције, развијање наставних материјала, водича и приручника, промоцијa и локалне акције, школске пројекте и различите иновације. Само у последње три године око 23 000 наставника је укључено у вишедневне обуке о инклузивном образовању“ и додао да је школа „Душко Радовић“ једна од школа која се од самог почетка спровођења инклузивног образовања издвојила као пример добре праксе у раду са децом са сметњама у развоју и другом децом из осетљивих и маргинализованих група. Она непрекидно ради на дограђивању својих капацитета, учећи друге и учећи од других. Отворила је врата родитељима, демонстрира своје активности наставницима из других школа, представницима НВО, међународним организацијама, заштитнику грађана. Због тога смо је прогласили тзв. модел школом за инклузивно образовање и чланицом мреже подршке инклузивном образовању. Тимски рад у школи, сарадња са свима који могу да пруже подршку детету, развијање и примена разноврсних идеја, индивидуални приступ сваком детету, говоре о њиховој посвећености и показују да школа може да буде центар локалне заједнице.
Јудита Рајхенберг (Judita Reichenberg), директорка канцеларије УНИЦЕФ-а у Србији честитала је Министарству просвете, науке и технолошког развоја и образовном систему у целини на напретку који је постигнут у последњих неколико година на пољу остваривања права деце на образовање и то посебно деце из осетљивих група – ромске деце и деце са сметњама у развоју. „Све ово“, истакла је „ омогућено je изменом правног оквира, али и јачањем капацитета школа за примену нових законских решења.“
Извор: Обавештење са мејлинг листе Министарства просвете.