Početna » Novosti » У суровом свету рада диплома није све

У суровом свету рада диплома није све

Обједињавање ресора науке и високог школства, осамостаљивање истраживачких институција, стварање мотивације за учење, а пре свега већа одговорност, неки су од приоритета новог министра просвете, науке и технолошког развоја Срђана Вербића, који истиче да кључне проблеме у просвети треба решавати међуресорно, кроз промене у читавом друштву.

Највећи проблем просвете не лежи у самој просвети него у дешавањима у читавом друштву – рекао је Вербић, оценивши да због релативно лошег образовног система, између осталог, имамо слабије тржиште радне снаге.

Указујући на везу образовања и запошљавања, Вербић, у интервјуу Тањугу, подсећа на то да земље које имају јако тржиште рада нужно „производе“ боље образовање, стварају боље услове за образовање.

Ми, нажалост, немамо тржиште рада које би примило људе са завршеном школом и одмах их упослило – наводи нови министар просвете, и истиче да је у таквом окружењу смањена и мотивација било кога да учи.

Млади човек не види шта ће с тим знањем када изађе из школе – рекао је он, оценивши да се образовање код нас најчешће своди на то да се добије диплома, сведочанство, које врло мало значи у реалном, суровом свету запошљавања и велике конкуренције.

Осим ако се неко упошљава у администрацији, тада је довољна само диплома – рекао је Вербић, и указао на Кину као добар пример повезивања образовања и света рада, где постоји велика потражња за радном снагом свих профила.

Тамо је, како каже, број студената последњих година порастао неколико пута, а некада су само ретки, привилеговани студирали. Данас, међутим, у Кини сви хоће да студирају, али не због дипломе, него да науче нешто да буду конкурентни на тржишту радне снаге, рекао је Вербић, и истакао да ка томе и наша земља мора да иде. Међутим, наши ученици и студенти углавном уче због дипломе, наводи нови министар просвете, сматрајући да се мотивација за учење не може променити унутар самог образовног система већ заједно с осталим променама и дешавањима у друштву. Зато је, како најављује, у плану ближа интерминистарска сарадња, боља координација међу ресорима, на којој ради потпредседница Владе Кори Удовички.

Међутим, овој влади тек предстоји проналажење кључних проблема на којима треба сарађивати – рекао је Вербић, и истакао да је у просвети кључна реч – одговорност.

Али, како каже, када се прича о одговорности у образовању, обично се мисли на наставника, директора школа, а заправо треба да се односи на све нас.

Izvor: Dnevnik

O Milan Trbović

Pročitajte

ДОПИС МИНИСТРУ ПРОСВЕТЕ ОД 02 03. 2022. ГОДИНЕ