Bibliotekari u osmoletkama diskriminisani
Novi Pravilnik o finansiranju osnovnih škola omalovažava rad školskih bibliotekara i stavlja ih u neravnopravan položaj, tvrde članovi udruženja Školski bibliotekari Srbije. Oni su u pismu ministru prosvete Srđanu Verbiću zatražili da se kriterijumi za radno mesto bibliotekara izjednače u osnovnim i srednjim školama, odnosno da škole od 16 do 24 odeljenja imaju jednog zaposlenog na tom radnom mestu.
Podsetimo, prema najnovijoj verziji Pravilnika o finansiranju osnovnih škola, predviđeno je da škola do 24 odeljenja ima 0,5, a škola od 25 do 64 odeljenja – „celog“ bibliotekara. Školski bibliotekari ukazuju da je 16 odeljenja donja granica za angažovanje pedagoga ili psihologa, sekretara i šefa računovodstva i traže da ta pravila važe i za njih.
– Sve ovo ukazuje da je profesija bibliotekara u osnovnoj školi potpuno zapostavljena, a zaposleni diskriminisani i u odnosu na druge stručne saradnike i kolege u srednjim školama Smanjenje broja bibliotekara znači da se deo obrazovno-vaspitnog rada neće odvijati u skladu sa zahtevima savremenog školstva. To će posebno pogubno biti u malim školama, gde će školska biblioteka raditi dva i po dana ili jedan dan u nedelji ako škola ima izdvojena odeljenja – ukazuju Školski bibliotekari Srbije.
Oni su nezadovoljni objašnjenjem pomoćnice ministra Željke Radojičić Lukić da je razlika između osnovne i srednje škole napravljena jer je teže raditi u srednjim školama i ukazuju da bibliotekari rade isti posao. Članovi pomenutog udruženja ističu da je profesija školskog bibliotekara godinama bila zanemarivana, te se dešavalo da direktori ukidaju to radno mesto, a da Ministarstvo prosvete ne reaguje.
Izvor: Danas